Vad blir det till middag?

Jag har alltid tyckt om att laga mat. Redan som liten fick jag lära mig att hjälpa till hemma och med en mamma är bra på matlagning fick jag väl lite av mitt intresse från henne. Medan mamma mer höll sig till traditionella svenska recept (och då rätt mycket vildt eftersom vi äger en skog) blev jag mer äventyrlig av mig och utforskade kök från andra världsdelar.

Under årens lopp har jag dock helst velat ha ett recept som grund att gå efter. Inte att jag alltid har följt recepten till punkt och pricka men det har ändå varit en bas som  jag sedan har varierat lite. Men under senare år har jag blivit allt mer självsäker i köket och oftast efterhand hittat på egna recept. Det har kanske inte alla gånger blivit så lyckat som jag hade hoppats på, men jag har ändå provat mig fram och lärt mig av mina misstag.

Men under det senaste året har jag kommit fram till att jag har blivit ännu med djärv, jag följer i stort sätt nu mera aldig ett recept och oftast brukar jag nu bara köpa hem saker som är gott och sedan tillaga något utifrån det alt. att jag tittar vad jag har hemma och hitta på något utifrån det. Det är roligt att leka kock!


Idag är en sådan dag då jag tittade vad jag hade hemma och sedan rörde ihop något. Resultatet blev en kycklinggryta med currysmak med paprika och broccoli serverat med råris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0