Under samma täcke

Hemma i Bergunda har vi et enda stort täcke som jag och Chrisse sover under, storlek 240x220. Tidigare har jag aldrig tyckt om att dela täcke med någon; Har tyckte att det har varit obekrämt och ett jädra dragande (läs slagsmål) om täcket under natten. Men nu för första gången i litt liv älskar jag det och skulle inte byta bort det mot något annat. (Nu tycker jag istället att det är jobbigt att ha två täcken, som vi har när vi sover i Wallcottage.)

För mig, är det en av mina favorit platser och tidpunkter när jag och Chrisse sover ihop. Att naken få kura ihop sig tätt intill den man älskar, känna den nakna huden mot varandra. Att få höra alla de ljuva kärleksord och förklaringar som viska i ens öra när man ligger där omslingrande på det sättet är gudomligt...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Alltså...jag KAN inte dela täcke med någon. Jag tycker det blir för varmt! Visst kan det vara skönt att krypa nära en liten stund innan man ska somna. Men sen att sova och själva insomnandet måste jag göra under ett eget täcke. Likaså kan jag inte "dela luft" med någon. Tycker inte om när någon andas i mitt ansikte eller mot mig när jag ska sova. Jag vill ha egen syrerik luft!!! :-)

2009-04-10 @ 11:09:22
Postat av: Jeanna

Jag var sådan också innan, att jag inte alls kunde dela täcke med någon. Fast det ändraes för mig hux flux när jag träffade Chrisse.

2009-04-10 @ 15:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0