Utsatt för fönstertittare?

Nyligen så putsade jag fönsterna på nedervåningen. Nu på morgonen när jag kom ut i köket såg jag en stor fläck på glaset på terassdörren. Jag tyckte att det var konstigt att en så stor fläck hade uppkommit på några dagar såg jag gick fram och tittade på den. Av vad jag kunde tyda såg fläcken väldigt mycket ut som ett handavtryck. Avtrycker är på utsidan av glaset och jag har då inte satt det där. Ska det börja nu igen?

Under tiden jag har bott själv i huset har diverse olika saker hänt. Det började med att jag i början i november för 1,5 år en lördagkväll ser en man precis utanför fönstret som står och titta på mig när jag byter om. Jag var på väg till en fest hos Petra och hade just kommit ut ur duschen. Rädd som jag blir springer jag och kollar att dörren är låst samt ringer mamma och Jamie. Efter ett tag går jag ut och går runt huset mrn jag kunde inte hitta någon. Istället hittar jag en slängd ölburk i närheten av vad jag hade sett mannen. Jag lämnade in den till polisen i komination med historien om fönstertittare men tyvärr kunde polisen inte få fram några bra fingeravtryck från burken och utredningen lades ner.

För lite mer än ett år sedan kommer jag ner i köket en morgon på väg till  jobbet. När jag tittar ut på terassen står en av mina trädgårdsstolar utanför köksfönstret vänd in mot huset (den stod inte där på kvällen när jag la mig). Så, alltså hade någon tagit min stol och satt den utanför köksfönstret och förmodligen suttit och tittat in i huset under delar av kvällen och/eller natten? Några dagar senare när jag på morgonen ska gå till jobbet upptäcker jag att någon under natten hade kletat någon brunliknade sörja på husväggen jämte dörren.  Jag ringde polisen men det kunde inte hitta några spår så de började patulera utan för mitt om nätterna. Ytterligare några kvällar senare när jag kom hem sent från jobbet upptäckte jag en hög med kottar på trappan. Jag blev väldigt fundersam över kottarna, var det ett djur eller människa? Jag frågade lite folk på jobbet men alla mer eller mindre skrattade åt mig: "Jeanna, djur bygger inte högar med kottar på trappor!" Samtidigt tyckte jag att en hög med kottar var ett märkligt beteende, det är ju knappast skrämmande! Men eftersom det inte var ett djur och så mycket annat hade hänt tänkte jag att det var bäst att lägga till kotthögen till anmälningen. Behöver jag förklara hur dum jag kände mig när jag ringde polisen? "Nu har det hänt en sak till, det dök upp en hög med kottar..."  Efter kotthögen hände det inget mer och efter att polisen hade patulerat ett tag lades utredningen ner i brist på spår.

En lördagskväll  vid 22.30-tiden i november förra året står jag naken i badrummet och ska just gå in i duschen när jag ser en hand som knackar på badrumsfönstret. Jag blev väldigt fundersam eftersom jag inte väntade besök och jag var själv på väg till Chrisse. Jag går ut för att ser om jag ser någon bil på parkeringen som jag känner igen, men jag ser ingen. Jag öppnar dörren på framsidan och ropar "hallå" men jag ser inte till någon. Jag går in i badrummet igen när jag då åter igen ser en hand som knackar på rutan. Jag går till ytterdörren igen och ropar "hallå" när en full pollack dyker upp under hörnet. Han kommer fram till dörren och frågar om han får komma in och "prata" (yeah right) jag säger nej och han börjar då trotsa på att få komma in samtidigt som han tar tag i dörren. Det hela slutar med att jag lyckas få igen dörren utan att kan tar sig in. Rädd som jag var ringde jag mamma, Jamie, Annicka och Chrisse. Jamie och Cissi erbjöd sig att komma ner, men jag sa att det inte behövdes. Mamma sa att jag skulle komma hem och sova hos henne men kvällen slutade med att jag åkte hem till Chrisse. Jag kan erkänna att jag på vägen till bilen satten mina nycklar mellan fingrarna som ett knogjärn och jag var berädd på att slå om det skulle behövas. Sedan dess har jag inte märkt av något runt huset, förren nu på morgonen...

Kommentarer
Postat av: pluggisen

å fy attans!

2009-04-16 @ 10:36:55
URL: http://www.metrobloggen.se/Maleh
Postat av: Jeanna

Mmm, jo trevligare saker har jag varit med om!

2009-04-16 @ 20:40:21
Postat av: viran

sånt är hemskt inget man vill va me om ...du kanske vill låna min hund??? ;-)

2009-04-16 @ 20:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0