Lighten up!

Jag tror majoriteten av folket i detta landet saknar självironi och tar saker och ting alldeles för allvarligt. Samtidigt anses det vara "fult" att våga stå upp för sig själv, att våga stå på sig (speciellt om man är tjej) och säger: "Det här kan jag, detta är jag bra på". För som tjej möts man oftast då av: "Vem tror hon att hon är?" Är det då bättre att vara ödmjuk och inte ta för sig? Jag anser hur som helst inte att det är så (eller okej, i vissa situationer är det att föredra men vill man komma någonstans här i livet, är det andra regler som oftast gäller). 

Jag tycker att detta är en aning komisk, men okej... Jag har fått flertalet kommentarer om prisutdelningen och de nomineringarna som jag har tilldelat mig själv.  För det första: Lighten up for F sake!!! - Ta inte allt så allvarligt och seriöst, mina vänner! För det andra: Jag var faktiskt bara ärlig och jag har försökt vara objektiv. Okej, vissa är mer eller mindre "sakfrågor" och lättare att avgöra, andra är mer fråga om tycke och smak. Men, om någon utav er anser att de kan slå mig på någon av punkterna, bring it on ;o)

Men för att motevera mina val kommer här en förklaring:

- Jag är väldigt övertygad om att när det gäller danser överlag kommer jag att slå er alla. (Här måste ni väl ALLA hålla med mig väl?)
-  Jag är en bra skådespelerska (hihi, hade bland annat MVG i det på gymnasiet), jag lider inte av scenskräck och jag blir ytterst sällan nervös. (De enda som möjligtvis skulle kunna slå mig här tro jag är Malin och Cecilia.)
- Jag är hyffsat bra på att laga mat. Den enda personen, vars mat jag har smakat som kan slå min, är Cecilias varpå hon tar hem första platsen och jag andra.
- Jag är bra på att baka! (Någon som vill tjaffsa emot och försöka ta första platsen från mig? Nää, trodde väl inte det!)
- Sex... Behöver jag verkligen förklara det här? (Christoffer, help med out, hihi!)  Alltså, kom igen...det finns två som skulle kunna vara lika galna som mig: Malin och Annicka, anledningen till att de kom tvåa är för att jag tro mig veta att jag har mer sex än dom för tillfället och då konkurrera jag ut dom, hihi ;o)
- Bäst sminkad: Av sminkningarna jag har sett på er: Jag vinner! (Har fått beröm för min sminkning flera gånger av kunnit folk.)
- Bäst klädda överlag: Titta på min garderob och de kläder jag har ;o) Brukar dessutom ofta få komplimanger för min klädstil.
- Snällast: Jag är snäll! Vem utav er (bortsätt från Christoffer och Annicka) skulle våga påstå att de är snällare än mig?
- Mest generös: Jag har alltid bjudit frikostigt och gett preseter hit och dit! Någon utav er (bortsett från Annicka) som vågar påstå att de slår mig? Christoffer, du är med generös, min älskling!
- Charmigast leende: Jag får ofta höra att jag alltid ser glad ut, att jag ofta ler, och det stämmer. Det är ytterst sällan man ser mig sur. Främst brukar killar gilla mitt leende ;o)
- Håret: Hur många utav er har, tjock och självlockigt hår? -I rest my case!
- Utstråling: Jag är inte blyg, jag har självförtroende, jag har ett charmigt leende om jag sätter den sidan till och jag ser inte fy ska ut heller.  Om vi alla gick in på en bar och skulle försöka få med en och samma kille hem (oj, nu kommer jag att göra folk arga) skulle mina största konkurrenter vara Annicka och Malin i min mening.
- Mest väldsvan: Behöver jag förklara den här tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med om allt som vanligt, du är grym, jeanna!

<3

Men: jag måste säga att jag klär mig fan snyggast av alla (nästan) jag känner. Sådeså. Jag ser alldeles för lite av både dig och de du nämner i kolumnen för att veta om ni kommer på 2:a eller 3:e plats. Sorry.

Och så håller jag med om alla andraplatser. De sitter bra. PUss :*

2008-11-22 @ 01:45:55
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

Nu har ju jag inte träffat dig på länge, känner att jag egentligen inte kan yttra mig om din klädstil! Men jag är helt säker på att du har bra smak när det även gäller det! Puss!



Dock är jag helt övertygad om att jag är den person som överlag alltid skulle kunna klä mig "rätt" (störst variation i garderoben). Har allt från balklänningar till "grungejeanse" i min garderob. Från äkta pärlhalsband och diamant diamantöronhängen till nitarmand... Hihi, mina "schizofrena jag" har sett till det! ;o) Dessutom brukar jag få komplimanger för bland annat min klädstil! (Inte för att jag bryr mig om modet, utan jag kör mitt eget race med diverse kombinationer som jag tycker känns "rätt" och "jag" beroende på humör och situation! I rock! ;o)

2008-11-23 @ 16:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0