Presenter

Som liten älskade jag jul och födelsedagar. Anledning: Presenter! Ni som kände som som ung vet vilket stort lekrum jag och min bror hade, att både han och jag var bortskämde på den punkten. (Fast å andra sidan så hjälpte både jag och min bror till väldigt mycket hemma och i skogen, det var alltså en form av "utbyte".)

Visst älskar jag fortfarande julen, men nu uppskattar jag familjen, stämningen, samhörigheten och chansen till att ge bort presenter. Att få är inte viktigt för mig längre, men jag älskar att ge bort! Detsamma gäller min egen  födelsedag, jag bryr mig inte om presenterna utan det är att familj och vänner träffas som är det viktiga för mig.

Jag är inte till salu, pengar och prylar imponerar inte på mig det minsta. (Hade jag velat ha pengar hade jag stannat i Houston och gift mig jävligt rikt, men nej tack! -Jag valde bort det där!) Är man ute efter pengar och "besatt" av prylar tycker jag att det är synd, det är ju tecken på materialism! Jag tycker att det är tragiskt att det finns människor som behöver pengar och prylar för att hävda sig och för att må bra. Att ta hjälp av yttre faktorer för att stilla sitt inre! (Okej, så jag har en dyr kamera, men den är en förlägning av min personlighet eftersom den hjälper mig att utveckla och stilla min hunger för kreativitet. Dvs. att det inte är kameran i sig utan vad jag kan använda den till och det syfte den tjänar i mitt liv som jag är ute efter. Big diffrence!)

Ska man hitta den "perfekta" presenten till mig behöver man inte gräva djupt i sin plånbok. Jag uppsakattar mycket hellre presenter som kommer från hjärtat, som man har lagt tid på, än om man gick ut och köpte något dyrt till mig. Te x:
- Ett fotografi som man själv tagit och ramat in
- En tavla man själv har målat
- En middag man själv tillagar och bjuder på
- En sång eller dikt som man har skrivit
- Ett smycke man själv har tillverkat
- Saft, marmelad, konfektyr eller något annat som man själv har tillverkat

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0