Lugn hemmakväll

Jag skulle egentligen ha varit uppe hos Christoffer nu, men eftersom jag har varit sjuk hela veckan blev planerna ändrade en del. Jag har inte hunnit med ett dugg av allt jag skulle ha gjort den här veckan (hjälp!), till följd fick jag skjuta upp att åka till farmor och farfar imorgon (för jag får då inte åka dit upp och hjälpa dom när jag är sjuk, hihi!)

Så ikväll hade jag tänkt att jag bara skulle ha en lugn hemmakväll i min ensamhet. Jag blev sugen på pasta och kötfärsås och en film, så det blev mina planer för kvällen.

När jag lagar mat använder jag sällan recept. Oftast känner jag mig modig och "hittar på" medan jag står framför spisen. Köttfärsåsen ikväll blev tillagad på samma sätt och jag måste berömma mig själv och säga att den blev riktigt god. (Jag vet att vi är i Sverige och att man i detta landet inte får berömma sig själv, men det struntar jag i!) Jag blandade ihop röd paprika, lök, färsk svamp, tomat, buljong och grädde som jag lät sjuda tills såsen hade tjocknat. Kokte sedan tagliatelle men hällde av vattnet strax innan de blev "el dente" och hällde sedan över det i såsen och lät den koka färdigt så att pastan skulle suga i sig smaken. Mumsigt gott blev det!


Kvällans pasta, som jag blev riktigt nöjd med!

Förra helgen när jag var i Växjö köpte jag det prisbelönta dramat "Kärlekens slöja" (eller "The Painted Veil", som orginal titeln är, men Naomi Watts och Edward Norton) och ikväll tänkte jag att den skulle den passa utmärkt eftersom jag var på humör för ett romantisk drama.

Senare på kvällen slog jag in lite julklappar. Jag hade bara fem stycker här hemma som jag kunde slå in eftersom resten redan var hos mamma. Ni som känner mig vet att jag älskar att slå in presenter. Jag anser att tiden man lägger ner på själva inslagningen, nästan är lika viktig som själva  innehållet. - Ni håller säkert inte med mig, men jag anser att själva presentinslagningen är av psykologisk vikt och jag lägger gärna ner tid och pengar på att få det fint. (Ni skulle bara veta hur mycker pengar jag lägger på omslagspapper och snören! Jag tog till och med hem fina papper från en affär nu när jag var i England! Hm, tänka sig att Christoffer inte tyckte att jag var det minsta konstig över att släpa hem rullar med papper från England. Hihi, jag antar att han har börjat inse hur min kreativa hjärna fungerar nu!)


 Kvällens presentskörd. Fem presenter, allt inslaget i svart och silver.

Kommentarer
Postat av: Houston Maria

Riktigt fina, avis, jag är urusel på att slå in paket ;)

2008-12-20 @ 15:18:40
Postat av: Jeanna

Tackar! Inte ska du vara avis inte! Tror du bara är lite ödmjuk nu, du kan säkert visst! :D

2008-12-20 @ 22:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0