1 år! - Var tog tiden vägen?

Igår hade jag varit anställd på mitt företag i ett år. För att "fira" köpte jag en chokladtårta på Lijlas konditori som jag bjöd mina kollegor på. En "Jag har jobbar här i ett år nu och ännu inte tagit livet av mig -tårta", kallade jag den för (min chef var på semester så han var inte här, för då hade jag kallat den för något annat). En av mina kollegor berättade att han mindes min första tid här och hur han hade sett hur skräcken lyste ur mina ögon (när jag hade insett vad jag hade givit mig in på) de första månaderna.

Jösses, vad ett år har gått snabbt! Hela hösten var jobbig och det kändes tungt och jobbigt innan jag kände att jag hade kommit in i allt. Men min min kollega har rätt, jag var mer eller mindre skräckslagen i början. Jag kom till mitt företag direkt från skolan (hade aldrig jobbat med logistik tidigare) och mitt första jobb blev som planerare inom bilindustrin - den tuffaste branchen som finns! (Jag säger er det - har man jobbat inom bilindustin kan man jobba var som helst, det kan inte bli tuffare eller värre!) Att jag har överlevt så här pass länge och ändå lyckats göra ett så bra jobb känner jag mig faktiskt stolt över.

När jag ser tillbaka inser jag hur väldigt mycket jag har lärt mig under den här tiden. Från att ha gått från absolut "noll" till det jag kan idag trodde jag aldrig var möjligt för ett år sedan. (Inte illa pinkat av en trähäst!) Vad som än händer framöver, känner jag att jag har skaffat mig en väldigt bra grund att stå på.

Hejsan, Jeanna var namnet och min titel är "Supply Chain Manager"   ;o) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0