Vad är det för dag?

Jag har blivit allt med förvirrad när det gäller dagar! Inte så att jag tror att lördag är onsdag, utan att jag tar fel på dagar som kommer efter varandra, tex att jag tror att onsdag är torsdag.

När jag hade mitt förra jobb var det praktiskt taget omöjligt att ta fel på dagar eftersom jag hade olika saker som skulle göras olika dagar. Bara genom att titta på de möten osv. som man hade för den dagaen kunde man nästa veta vilken veckodag det var. Så är det inte alls nu. I flyttbranchen är man inte ledig på helgerna om man slutar inte klockan sex på kvällen. Skillnaden på veckodagar och tider är i stort sätt obetydliga och ibland är det väldigt förvirrande. Jag vet inte hur många gånger i veckan jag får titta i tidningen ect. för att ta reda på vilken dag det är.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är du inte ensam om!! :)

2009-05-14 @ 07:34:49
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Du med alltså? ;o)

2009-05-14 @ 12:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0