Klassresa i Köpenhamn

Jag nämnde Köpenhamn i förra inlägget och kom då att tänka på klassresan i sexan som vi hade i just Köpenhamn.

När vi kom till hotellet hamnade jag, Hille, Jessica och Malin i samma rum. Jag var snabb och paxade säng först i rummet medan Hille blev sist på den punkten. Medan vi andra fick sova i vanliga sängar fick Hille ligga på en extrasäng i täntsängstuk, en säng som dessutom ramlade ihop mitt i natten (stackars Hille).

Jag vet inte riktigt hur vi fyra tjejer tänkte, men någon gång under kvällens gång fick vi den briiljanta idén om att skicka in lappar under dörren till våra klasskamraters rum. Vi skrev lappar med texter som "Mjölk är livet, köp en ko" och "Vi vet nog vad ni håller på med där inne" och skickade in under dörrarna. Vid frukosten dagen efter var dessa lappar samtalsämnet och vi fyra spelade helt ovetandes. (Jag tror aldrig att vi någonsin talade om för de andra att vi var dom som hade skickat lapparna?)

På kvällen bjöd vi in Martin coh Slavo på "fest" hos oss. (Vi sex var den enda som bodde på andra våningen medan resten av klassen hade rum på tredje.)  Fråga mig inte varför, för det minns jag inte, men vi lurade in Martin och Slavo att hela klasses skulle komma in till oss på fest för att vi hade det största rummet. Men...vi hade inte bjudit in någon av de andra alls och Slavo och Martin satt på vårt rum i närmare en timme, under handfatet, och undrade var resten av klassen var.

På kvällen hade vi även öppnat fönstret, vilket vi glömde att stänga innan vi somnade. På morgonen när vi vaknade spatserade en massa män utanför på byggnadsställningarna (hotellet höll på att renovera fasaden) och där låg vi och sov framför deras näsor. När vår lärare Elisabeth kom in för att väcka oss fick vi beröm för att vi hade öppnat fönstret och vädrat, för det lucktade mycket fräschare inne hos oss än vad det gjorde hos killarna rakt över. Vi bara log och höll med om att vi hade varit duktiga och erkände inte att vi hade glömt stänga fönstret under natten.

...Jag tror att jag, Hille, Jessica och Malin hade det roligast på den resan?

Kommentarer
Postat av: Hille

Meeen guud vad du kan minnas allt så bra! Jag minns ju allt för väl den där sängen men allt det andra har ju försvunnit i det blå!!! Du o ditt minne slutar aldrig att förvåna mig! jag kan inte ens minnas om jag tyckte klassresan var rolig...men det var den nog!!!

2009-05-06 @ 11:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0