Tysk pastarätt

I augusti för tre år sedan var hela min familj i Tyskland och hälsade på min kusin Elena. Elenas ena son skulle döpas och vi var alla nerbjudna.


Min kusin Elena med sin man Thomas och sonen Tobias på dopdagen.

När vi kom ner första kvällen bjöd Elena på en rätt med tagatelli och en ostsås med laxbitar. Det var så gott (jag tror Cissi håller med mig på den punkten). Sedan dess har jag hela tiden tänkt att jag måste be Elena om receptet men det har inte blivit av. Nu idag fick jag för mig att prova själv så jag gjorde en ostsås, stekte laxbitar som jag rörde ner och hällde över spagetti (jag hade ingen tagatelli hemma). Resultatet blev helt okej, men inte så gott som Elena. HM, undra vilken sorts ost hon använde? Måste fråga henne en dag!


Mitt tyska pastaförsök. (Kan säga att det var godare än vad det ser ut.)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja! Himmel vad go den pastan var! Skulle också vilja ha receptet! Hon hade nog gratinerat den i ugn också...

2009-05-22 @ 09:38:40
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Hm, i ugn...hade jag inte ens funderat på, Cissi. Jo, det receptet måste vi skaffa! :o)

2009-05-22 @ 11:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0