The West Wing

En av tidernas bästa TV-serier enligt mig är "Vita huset". Jag älskar den serien och skulle säkerligen kunna sitta och titta på avsnitt efter avsnitt dagana i enda om det var så. Jag älskar hur manuset är skrivet, att det är snabbt skiftande mellan olika händelser och att det är väldigt intensivt. Jag älskar att man bli fullproppad med information och att man ställs mot olika dilemman och ställningstagande. Jag älskar också hur serien är filmad; Att kameran följer olika dialoger utan att bryta, där en dialog slutan fortsäller kameran följa nästa. Hela den serien är genial i mitt tycke! (Hrm, sedan skada det ju inte heller att denna serien tillhör katagorin där det faktiskt talas bra och korrekt engelska!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0