Textilfärg

Jag har inte använt textilfärg sedan gymnasietiden. På den tiden handlade jag ibland kläder på second hand som jag sydde om och/eller färgade om. Men när jag slutade med det har jag inte varit i behov utav att färga om något i textilväg. Nu har jag stolsöverdrag som jag hade velat färga om till blått, men kan inte längre hitta textilfärg. Jag har varit i tre olika affären men ingen utav dom sålde längre färgen. Den ena affären hade endast två paket i en brun nyans kvar hemma och de planerade inte att ta hem mer alls. Har vi i Sverige hamnat i en slit och släng värld där viinte längre är i behov utav att färga om något? Är det någon som vet vart jag kan få tag i mörkblå textilfärg?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag skulle tippa på att Eko-hallen har!

2009-05-20 @ 20:05:40
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Tack för tipset. Hm, Ekohallen...inte var dag jag är åt det hållet men tack ändå. Eller, ska ju iofs på bröllop i Skåne snart.

2009-05-20 @ 22:55:21
Postat av: Linda B

kan du inte beställa på Panuro hobby? De har hur mycket som helst. Du måste dock beställa för 190 kr för att de ska skicka hem... men det finns ju hur mkt som helst att köpa där.

2009-05-21 @ 08:24:11
Postat av: Jeanna

Pandro, hade jag inte ens tänt på Linda. Det finns en panduroaffär här i Väsjö. Tack för tipset.

2009-05-21 @ 11:50:18
Postat av: Maria

har inte färg o tapetaffärer sån färg? jag köpte textilfärg i en sådan en gång i alla fall :)

2009-05-21 @ 19:57:53
URL: http://thisismaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0