Taking Chance

Igår tittade jag på den verklighetsbaserade filmen "Taking Chance". Filmen handlar om en löjtnant, spelad av Kevin Bacon, som anmäler sig som frivillig att transpotera hem kroppen av en 19-årig marinasoldat som stupade i Irakkriget. Man får följa honom under resans gång och se hur människor runt omkring honom förhåller sig när de få reda på vad hans uppdrag är.

Jag tror att jag aldrig har gråtit så mycket innan när jag har tittat på en film! Inte för att den direkt är sorglig utan för att man känner sig berörd genom hela filmen.


Kommentarer
Postat av: Annicka

Jag behöver rensa tårkanalerna lite. Så jag ska kanske kolla på den också. =)

2009-05-06 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0