Om ett barn slår sig i Sverige

När jag för flera år sedan läste kursen "Människan socialt och kullturet" innehöll kurslitteraturen att avsnitt om skillnaden mellan Danmark, Norge och Svergie. När jag läste det avsnitter kunde jag inte låtabli att skratta för jag tror det stämmer väl in. Exemplet de tog upp var vad man gör i de olika länderna ifall ett barn slår sig på en lekplats.

Norge: Man tar upp barnet och tröstar det i sin famn.
Danmark: Man tar upp barnet och daskar till det lite i rumpan med orden" Så ja, upp och hoppa det var inte så farligt."
Sverige: Vi tillsätter en utredning för att analysera händelsen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det måste ju vara någons fel att detta barn slog sig eller? ;)

2009-05-06 @ 16:45:15
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, tror vi är ganska rädda om våra barn här xD

2009-05-06 @ 17:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0