När barn dör först

Jag har precis pratat en stund med farmor och farfar och vi har nu bestämt att jag ska hem till dom på onsdag och hjälpa till. Ibland kan jag tycka så synd om dom, dom har bara mig, Jamie och mamma (min kusin i Tyskland räknar jag inte). Ibland, om jag ska vara riktigt ärlig, kan jag känna mig lite stressad ifall de ringer och vill ha hjälp med något. Vad jag menar är att det är ju inte så att de bor runt hörnet för min del och det tar nästan en timme för mig att köra hem till dom. Missförstår mig inte nu, jag hjälper dom gärna men ibland kan det var lite svårt att släppa allt när de ringer (men oftast gör jag det). Jag kommer ju inte att få ta hand om min pappa en dag när han skulle ha blivit gammal så det är inte mer än rätt att jag får ta hand om farmor och farfar nu istället.

Först dog min faster och tre år senare dog min pappa. Vad hemskt det måste kännas som förälder att få uppleve båda sina barn dödsfall. Det är inte meningen att barn ska dö före sina föräldrar och speciellt inte båda barnen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0