Letar efter Rune

Nyss knackade det på dörren och utanför stod en uppklädd man i 65-års ålder. När jag öppnade presenterade han sig och sa sedan att han letade efter en gammal vän som hette Rune som han trodde bodde i mitt hus. (Rune är mannen vi köpte huset av.) Det kändes lite jobbigt för jag fick då tyvärr meddela att Rune hade avlidit för över ett år vilket mannen inte kände till. Han undrade hur länge jag hade bott i huset och vad som hade hänt med Rune osv. "Jag och frun hittade först inte huset och fick köra fram och tillbaka några gånger innan vi kom på att det hade byggts en mur framför."

De kan inte ha varit nära vänner eftersom han inte kände till vad som hade hänt, men det kändes ändå lite sorgligt att behöva meddela att en vän till honom inte längre fanns i livet.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Självklart är det inte roligt att behöva berätta såna tråkiga nyheter för någon. Men å andra sidan kan de ju inte ha varit så oerhört nära vänner om mannen som ringde på din dörr inte ens visste att Rune hade avlidit...?

2009-05-25 @ 08:03:13
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Håller med dig, Cecilia.

2009-05-25 @ 13:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0