Låtar man minns

Ibland när man hör en låt kan man börja tänka på en viss person eller en viss händelse i livet. Jag har massor av sådana låtar i mitt liv, så fort jag hör den spelas förflyttas jag till ett visst minne. För att nämna ett några låtar kommer här ett fåtal som jag förknippar med personer som läser den här bloggen:

Faithless - Insomnia: Denna låt får mig att tänka på Anna och Susanne och på utekvällar på Båten. De älskade den låten och var alltid framme och önskade den hos DJ:n och så fort den började spelas dansade de som tusan. (Jag älskar med den låten och den tillhör fortfarande en av mina dansfavoriter.)

Scoter - Alla låtar: När jag hör någon låt med Scoter börja jag tänka på Anna och Annicka. Dom två kunde dansa loss till alla Scoterlåtar och det skulle alltid spelas på förfester. Det var bland annat även tal och Scoterrave i Köpenhamn m.m.

Ebba Grön - Die Mauer: Denna låt skulle alltid sjungas på fyllan av Hille, Jessica och Malin. Jag förundras över att jag fortfarande inte kan texten till den låten efter att ha hört den sjungas så många gånger.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha jag skrålade till Ebba bara i fredags på fest på 44an! :D

Somliga saker ändras aldrig...

2009-05-04 @ 22:47:29
URL: http://malinojag.blogspot.com
Postat av: Jeanna

Hihi, det är skönt att du är dig lik, Nane! Puss på dig!

2009-05-05 @ 00:33:23
Postat av: Anna

Älskar fortfarande Insomnia med Faithless! Rycker i benen när jag hör den! :)

2009-05-05 @ 09:28:21
Postat av: Jeanna

Mina ben rycker också när den spelas! Svårt att stå stilla när man hör den!

2009-05-05 @ 10:23:34
Postat av: Hille

Jag gillar fortfarande Die Mauer o även andra gamla Ebba-låtar! Nostalgi!

2009-05-06 @ 11:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0