"Läs min blogg!"

Minst en gång i veckan får jag ett slumpmässigt inlägg från en person som uppmanar mig att gå in och läsa just deras blogg. De kommenterar inget av det jag har skriver utan skriver oftast "Läs min blogg jag skirver om bla bla...". I alla fallen är det unga tjejer som skriver sådana kommentaren och när man sedan går in och tittar på deras bloggar handlar de oftast om mode och de senaste trenderna, om deras festande eller att de är skoltrötta och skolkade den dagen osv. Ursäkta mig, man jag finner inget intresse utav att läsa sådant. Hade de skrivit om något intressant eller roligt så kanske, men det jag hitentills har läst har inte fallit mig i smaken. Det komiska är att de förväntar sig att man ska bli en flitig läsare av deras blogg och de skriver sådana kommentarer för att fiska efter läsare. Antar att de är ute efter att hamna bland toppen av de mest populära bloggarna? Jag förstår inte varför de förväntar sig att man ska läsa och kommentera deras bloggar? De är helt okände för mig och de är inte så att de har engagerat sig i min blogg?

Detsamma gäller andra bloggar. Innan var jag en flitig läsare av en massa bloggar och brukade kommentera en hel del. Dels lämnade jag kommentaren som ett tecken för att jag faktiskt hade varit inne och läst bloggen och dels kommenterade jag saker för att jag hade frågor eller en åsikt om något. Men när frågorna/åsikterna aldrig fikc något svar och de heller inte angagerade sig i min blogg slutade jag att läsa och kommentera deras. Inte för att jag känner att alla ska/måste engagera sig i mitt bloggande (inte alls) utan för att det kändes meningslös att jag la tid på deras liv och inte fick något tillbaka för det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det absolut tråkigaste som finns är bloggare som INTE SVARAR på de kommentarer man lämnar till dem! Då känns det meningslöst att kommentera också, och man slutar snart bry sig. Jag har sett att du är duktig på att kommentera till de som kommenterar till dig och det gör ju att det blir en dialog som gör din blogg kul att läsa. Självklart kan man kanske inte kommentera allt alltid men man behöver ju inte heller göra som vissa bloggare gör och bara kommentera till en och samma läsare hela tiden och låta bli och svara alla andra läsares kommentarer. Skärpning med sånt om ni vill ha läsare! Och tack för en roande blogg Jeanna!

2009-05-08 @ 19:45:16
Postat av: Jeanna

Jag vet inte vem du men jag kan inte göra annat än att instämma. Tack för att du i alla fall läser min blogg och för att den roar dig! :o)

2009-05-08 @ 20:16:32
Postat av: Malin

Jag avskyr såna kommentarer, jag går aldrig in på deras sidor av ren princip :P

2009-05-08 @ 21:15:21
Postat av: Jeanna

Malin: Ibland går jag in och tittar men ibland så skiter jag i det.

2009-05-09 @ 00:10:06
Postat av: Cecilia

Jag känner exakt likadant inför de där anonyma bloggtjejerna. Fast i förrgår fick jag en ganska rolig, åtminstone vid första anblicken: "EN STRIPPAS BEKÄNNELSER - LÄS OM MITT LIV SOM EXOTISK DANSÖS, med allt vad det innebär av sex, sprit, fest och droger" Kunde ju ha varit spännande, men även den bloggen visade sig handla om smink, kläder och bantning. Gode GUD!!

2009-05-11 @ 16:10:01
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Jag blir så irriterad på sådana kommentarer! Haha, mmm, men det kunde ju ha varit lite intressant! Synd att det inte var det också! ;o)

2009-05-11 @ 18:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0