Japanska körsbärsträd

Ett av mina favoritträd är det japanska körsbärsträdet! Jag har alltid tyckt att det är vackert när det blommar och när jag började planera min trädgård planterade jag själv två stycken på tomten. Nu går jag här och väntar på att det ska slå ut i all sin prakt, endast några dagar om året kan man få se detta trädet blomma med sina ljust rosa och små blommor. Jag har sett att några av de andra grannarnas japanska körsbärsträd redan har slagti ut i byn, men mina håller fortfarande på sig men de har så smått börjat komma.


Mina två japanska körsbärsträd.


Än har de inte slagit ut, men de är på god väg.

Kommentarer
Postat av: Malin

jättefina träd! Jag kommer ha en liiiiten rabatt när jag flyttar, hehe

2009-05-06 @ 17:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0