Hänga ut någon

När jag skriver ett inlägg av negativ karaktär på den här bloggen har jag valt att inte namnge personerna jag skriver om. Inte för att jag har problem med att stå för mina åsikter, utan för att jag anser att jag inte har rätt till att hänga ut någon här beroende av mina tankar och åsikter. Om jag har tankar och funderingar som är i negativ anda, står det i relation till mig som person, vilken min referensram är och baserat på det anser jag att jag inte borde namnge personer. Samtidigt vet jag att inte alla andra har samma inställning som mig när det gäller vad andra tycker och tänkter om en, dvs. att jag ger blanka fan i det och jag anser då att jag inte borde skriva saker som öppet förlöjligar eller nedvärderar någon. Den enda gånger jag väljer att namnge personer är de tillfällen det handlar om personer som självmant har valt att befinna sig i spotlighten.

Men, då kanske ni undrar varför jag väljer att skriva om sådana saker överhuvudtaget? - För att jag har valt att inkluderar mina tankar och funderingar på denna bloggen och om jag bara skrev postitiva saker är jag inte rättvis mot mig och mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker du gör väldigt rätt i att låta bloggen va du. :D

Det är så det ska va ju. :P

jag tyckte inlägget om vad ser han hos henne? var riktigt kul å jag tror att alla har träffat ett sånt par nångång. :D

2009-05-05 @ 11:50:16
URL: http://lisoball.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0