Händelser man minns

Med tanke på kommentarerna "Ovisshetens Tid" kommer här de saker jag minns. Saker som jag minns vart jag var och vart jag gjorde när jag hörde nyheten.

Döddsfall

Palmemordet: Jamie och jag befann oss på lördagsmorgonen i TV-rummet och skulle titta på barnprogramet på "God Morgon Sverige", vilket var instället pga extra insatta nyhetssändningar. Jag sprang till till mamma, som stod i köket och lagade frukost, och berättade nyheten.
Anna Linds mord: Jag tittade på TV i mitt föräldrar hem när det dök upp en text om extrainsatt presskonferans om att hon hade blivit knivskuren. När nyheten släpptes att hon hade avlidit tittade jag på nyheterna på TV4 hemma i föräldrarhemmet.
Prinsessan Diana: Jag satt den helgmorgonen på mitt rum när pappa kom in och berättade att det var nyheter på TV om att hon hade avlidit. (Först stod det bara på Tv att hon hade avlidit, men inte på vilket sätt, och min fösta tanke var då att hon hade tagit livet av sig.)
John F Kennedy Juniors plankrasch: Jag satt i datorrummet i huset i Houston och läste nyheterna. Denna händelsen var väldigt stor i USA och angagerade en hel befolkning.

Andra hädelser
9/11: Jag hade precis kommit hem från skolan och stod i köket i mitt föräldrarhem och skulle laga mat när Jamie ropade på mig från källaren att sätta på TV.
Estonia: Jag hade missat nyheten på morgonen, men när jag kom till skolan var flaggan hissad på halva stången och alla pratade om vad som hade hänt.
Tsunamin: Jag låg hemma och tittade på nyheterna i gästrummet hos mamma (jag hade tillbringat julen hemma hos henne).
Branden i Göteborg: Jag jobbade som Au Pair i Barcelona när det inträffade men fick ett brev av mamma där hon nämnde händelsen. Jag satt och läste brevet i soffan i huset.
Saddam Husseins tillfångatagande: Jag och A var hemma i lägenheten i Nogersund när vi såg nyhetsklippet på nätet.
Jordskalvet: Jag låg hemma och sov när jag vaknade av att sängen skakade. Först trodde jag att en lastbil hade kört in i min mur men när jag tittade ut kunde jag inte se någon förklaring till händelsen. När jag tio minuter senare satte på nyheterna fick jag min förklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0