Flytta därifrån!

En kompis till mig pluggade tidigare i Malmö. Eftesom hon hade svårt att få tag i bostad, pendlade hon till en början innan hon slutligen flyttade in i en lägenhet i Rosengård. Efter att han bott ett tag i Malmö började hon att bli förföljd och en dag står mannen som förföljt henne på hennes ballkong och tittar in genom fönstret och rädd ringer då min kompis till polisen. Hon uppge sitt problem till polisen hon får tala med och till svar får hon att det inte finns mycket de kan göra åt saken. Innan samtalet avslutas säger polisen. "Vänta lite, vad sa du att du hette?" Min kompis uppger sitt svenska namn och polisen säger då: "Men, där kan du inte bo kvar! Du måste flytta därifrån!" Hm...

Kommentarer
Postat av: Anna

Måste nog tyvärr hålla med polisen! Det e så mycket skit där ute så man kan undra vad katten de håller på med. Vet inte riktigt vad det e som de vill bevisa genom att sätta fyr på papperskorgar, förstöra bensinmackar o kasta sten på ambulans o brandkår... Hörde idag på nyheterna att de ska en patrullerande polis där ute nu varje dag. Ska det verkligen behövas?? Synd om de människor som bor där ute som drabbas av de andra idioterna som bara e ute för att förstöra!

2009-05-08 @ 17:47:27
Postat av: Jeanna

Nu var det här för några år sedan, men jag kom att tänka på det u när man hör så mycket på nyheterna om Rosengåd. Hihi, vad då rasistiskt polis. När han föstod att det var en svensk tjej han pratade med ändrade hans inställning! Hrm...

På något sätt känns det som att det som händer i Rosengård är långt iväg fastän det egentligen inte alls är det. Jag känner även att det känns konstigt att något sådant kan hande i Sverige, det känns så osvenskt på något sätt att sådana handlingar utförst. Allt är så jädra onödigt och det förstör för så många! Jag förstår inte poängen med det alls!

2009-05-08 @ 18:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0