Färgade stolsöverdrag

Jag pratade i veckan om att jag hade stolsöverdrag som jag ville färga. Stolarna som jag hade i tanken är de som jag köpte till mitt kök när jag först flyttade hemifrån. (Ja, de har överlevt och jag plockade fram dom igen ur gömmorna när jag och A separerade. Jag har sedan dess haft dom i mitt kök i Lörby.) När jag köpte dom var de kungsblåa men under årens lopp har de blekts varpå jag planerade att färga om dom riktigt blåa igen. Men, jag planerar snart att renovera mitt kök, jag har redan köpt färg och dylikt och kommer att ha grått och silver i köket varpå jag planerade att sy nya överdrag i lila. Nu i helgen hittade jag äntigen textilfärg och hittade då en färg i "mörk viol" som jag istället köpte till mina stolar.


Mina stolar före och efter. Kanske inte riktigt helt rättvist efterom förebilden är tagen i molnigt väder och efterbilden i starkt solljus. (Det är större skillnad på dom än var det verkar på bilderna.)

Kommentarer
Postat av: Annicka

Vilken fin färg!

2009-05-26 @ 20:17:07
Postat av: Jeanna

Tack Gumman! Jag gillar med färgen!

2009-05-27 @ 10:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0