Eclairs

Jag har alltid velat kunna baka Eclairer, men jag har aldrig provat på att göra dom. Men nu inatt, vid 23.00-tiden fick jag ett ryck och bestämde mig för att prova på! Nu, fyra timmar senare, har jag två plåtar färdiga med chokladdoppade Ecalirs. Det var ett jädra pillgöra med att få dom "rätt" men när man smakar dom var det värt allt jobb!

Hm...jag vet att dessa egentligen är en fransk kreation, men de är väldigt populära i USA så jag kallar dessa lite halvt om halvt för amerikans bakning... Usa vs. Sverige i bakning = 1-0 till USA!


Mina fransk/amerikanska Eclairs.

Kommentarer
Postat av: Linda B

Vill ha...!

2009-05-14 @ 09:06:49
Postat av: Cissi

...har jag aldrig smakat. Själv bakade jag en kaka till söndagens kalas igår. Får se om det kan jämna ut tävlingen. :-)

2009-05-14 @ 11:16:52
Postat av: Jeanna

Linda: Hihi, du har säkert smakt dessa i USA, va?

Cissi: Jag får bjuda dig på dom någon gång, men jag är övertygad om att din kaka kommer att smaka mumma!

2009-05-14 @ 12:00:07
Postat av: Jamie

Hoppas de smakar bättre än hur man uttalar namnet.

2009-05-14 @ 17:00:50
Postat av: Jeanna

Det gör det, hihi! Det är samma deg man använder som när man gör "petit choux". Jag kom på den geniala idén att sptitsa ut eclairerna för att få dom raka och jämna, fast spritsen envisades med att gå sönder hela tiden så jag var nära att ge upp ett tag av ren ilska och bara göra vanliga petit choux istället. Men skam den som ger sig! ;o)

2009-05-14 @ 19:43:31
Postat av: Malin

Hehe vilket ryck :)

2009-05-15 @ 00:43:24
Postat av: Jeanna

Jag vet, klockan 23.00 en kväll också. Och det var ju inte så att jag fick för mig att göra en enkel sockerkaka eller något. Men...vem tusan vill vara normal?

2009-05-15 @ 07:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0