Barnprat

Tidigare jobbade jag lite ihop med en tjej som brukade klaga på sina tjejkompisar. De var ett stort tjejgäng som brukade umgås och hon och en annan tjej var då de ända som inte hade barn. Min jobbarkompis menade att sedan hennes vänner fick barn hade de alla blivit så tråkiga och att alla samtal som ägde rum handlade om barnen. Det var prat om blöjor, barnvagnar, ammning och barnmat osv. och ingen utav dom var längre intresserade av att prata om vardagliga saker. Det hade till och med gått så längt att hon vägrade gå på fester och kalas med dom för hon stod inte längre ut med allt barnprat.

För ett tag sedan träffade jag denna tjej när jag var och handlade och hon hade sedan sist vi sågs själv blivit mamma till sitt första barn. När jag gick ifrån affären kunde jag inte låta bli att le, för gissa vad hon bara pratade med mig om?

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, tror nog att många blir såna. Jag har dock en vän som inte är sån som säger när vi ska träffas: "åh vad skönt det ska bli att träffa nån som inte pratar om bajs o kräks" Haha.

2009-05-04 @ 13:09:04
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Marina

hrm jag tyckte det var väldigt jobbigt för ca 6 år sedan då mia, susanne å lollo var gravida och träffades hos oss..de bara snackade graviditet och sånt man kände sig lite utanför men nu är man PRECIS likadan...ibland känner man sig lite tråkig!

2009-05-04 @ 20:48:47
Postat av: Jeanna

Maria: vad skönt att det kan vara den vännen för sin kompis!

Marina: Jag bryr mig inte så mycket om det, förstår att man som mamma har ett behov utav att prata om sådant. Men, jag tyckte bara att det var kul att just denna tjejen hade nu själv blivit det som hon tidigare inte gillade! ;o)

2009-05-04 @ 21:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0