11 maj

Idag är det 11 maj och festligheterna är i full gång i Mörrum! Jag har inte varit där sedan Mias möhippa för sex år sedan! Jag har varken känt behov eller intresse utav att åka dit och jag brukar oftas glömma bort att det är. Hade jag inte blivit påmind av en vän så hade jag glömt bort det i år igen.

När man var ung tyckte man det var väldigt roligt att springa där om kvällarna! Roligast tyckte jag nog att det var i sjuan! På den tiden var det disco (vet inte om det fortfarande är så?) och Brinkenstjärna var DJ. Kommer ihåg att jag och mina vänner stod och hängde på discot och spanade på Martin (en kille som praktiserade som gympalärare) och när Brinkenstjärna spelade sin favorit låt "Purple Rain" med Prince dansade Martin med en tjej som varken jag eller min kompis Hille gillade. Lite smått sura blev vi och kallade tjejen i våra tanker både för det ena och andra. (Hihi, tänk vad lätt man påverkades på den tiden!)

I sexan rännde jag och Hille där också, Minns att vi köpte stora silverkorshalsband i Madonnas toyboystil som vi sedan flitigt bar i skolan. Kokosbollar och NKOTB-saker blev det också det året och en del karuseller med för den delen. I åttan sprang man där också om kvällarna med då var det objektet Niklas man tittade efter... Vilka minnen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag skulle stått på konsums parkering med scouterna om det inte vore för att jag e sjuk, vet inte om jag kommer åka dit ens en gång, man gör bara av med pengar:P hehe.

2009-05-11 @ 10:05:17
Postat av: Jeanna

Oj, är du sjuk? Krya på dig!

2009-05-11 @ 10:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0