Slagen med påk?

Jag tror att en man med en stor påk var här i torpet inatt och gav mig en rejäl omgång i sömnen! Hur som helst så känns det som att det är en av möjligheterna till mitt idag rådande tillstånd!

I förra veckan drog jag på mig en förkylning sista natten i Bern. Sedan dess har jag haft en jädrans hosta och igår var den så pass att jag till och med kräktes av hostatackerna. Jag åkte till apoteket och förklarade snällt mitt problem för apotekaren (alltså ang hostan, inte att mitt hår är helt okontrollbart). Hon frågade mig om jag ville ha tablett eller i flytande form och jag sa "Det spelar inte mig någon roll, bara det hjälper". Till svar fick jag "Du, det spelar inte mig någon roll heller!". Jag gick där ifrån med tabletter...

Inatt kunde jag inte alls sova. Jag hostase så att jag inte fick luft samt att min bröstkorg värkte så. Det slutade med att jag fick den brilljande idén med att ta en sömntablett för att lyckas somna (vilket verkligen var en supersmat idé!). Joda, nog somnade jag allt och nu är jag helt groggy, är forfarande inte vaken och jag känner mig mör. När Chrisse sa "Hej då, älsklingen, jag åker nu." till mig i  morse var jag helt borta och jag tror jag pussade honom i luften medan jag mumlade något ohörbart tillbaka (alltså jag trodde att det var honom jag pussade men det var i själva verket endast kvalsterna i luften som fick smaka på min så ljuva kyss a la fräsch morgonandedräkt".

Malin, hur blev du av med din älskade Tjackhosta?

Kommentarer
Postat av: Cissi

Blev du överhuvudtaget av med din "gamla" hosta innan du fick en ny? Mitt tips (jag heter även Malin...även om det inte var jag som fick frågan) är Noskapin eller Nipaxon som finns på apoteket, om det nu är en torrhosta. Annars om det är en sån där slemmig rackare är det bara till och bege sig till farbror doktorn och få lite redig hostmedicin. Det där goda lakritstjaffset som finns på apoteket är bara gott men gör föga nytta.

2009-03-10 @ 19:51:16
Postat av: Jeanna

Joda Cissi, den hostan blev jag av med. Nu har jag istället lyckats dra på min en sådan där vidrig slemhosta. Tabletterna jag fick igår har hjälpt litegrann, men inte helt.. har den inte släppt mer till imorgon så ska jag ringa farbror doktorn och be om ditt förslag: Lakrishostmedicin!

2009-03-10 @ 21:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0