Renovera köket

Chrisse har i eftermiddags åkt iväg till Stockholm/Uppsala med Denny för att jobba och de beräknas att komma hem på torsdag förmiddag. Under tiden har jag sysselsatt mig med att renovera köket i torpet och jag gör mitt ytterst för att hinna klart i tid tills han kommer hem. (Sist han var iväg tog jag itur med hallen och denna gången blir det köket, jag gillar överraskningar!)

Luckorna i köket (innan mitt ingrepp) var ljust "skitgula" med stora guldknoppar från 70-talet (?) medan väggarna var gröna samt att kaklet och bänkskivan var i en begieaktig ton.  Nu målar jag väggar och luckor vita samt att jag ska byta ut knopparna till knoppar i rostfritt stål. Vilken färg jag ska ha på bänkskivan och kaklet har jag inte riktigt bestämt men jag ska ta itur med det imorgon.

Jag skulle egentlgien har börjat ge mig på renoveringen redan i morse, men jag var så jädrans groggy från sömntabletten att jag inte riktigt vågade (man vill ju inte vara så borta att det finns risk för att man gör fel någonstans). Istället satte jag igång nu i eftermiddags och när jag la ner penseln för ikväll måste jag erkänna att jag har lyckats åstakomma en jädra skillnad på den korta tiden. Jag tror att det kommer att bli toppen när allt är klart! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0