Ofrivillig pysseldag

Egentligen skulle jag ha varit i Växjö nu. Jag hade egentligen redan tänkt att åka upp som igår, men pga mitt tillstånde är jag fortfarande kvar  i Lörby. Visst mår jag lite bättre, men jag hostar fortfarande som bara den samt att min bröstmuskel fortfarande värker. Iställer försöker jag pyssla här hemma så mycket som jag orkar. Jag städar, tvättar, planterar blommor, tvätta fönster osv.

Nu tycker jag inte det minsta synd om mig själv så tror inte något sådant. Jag menar att jag har det jädrigt bra i förhållande till så många andra kvinnor runt om i världen: Jag har tak över huvudet, mat för dagen, ingen som misshandlar eller förtrycker  mig, jag har en utbildning (vilket jag har haft rätt till) samt att jag inte behöver prostituera mig eller dylikt för att kunna försörja mig. Tro mig när jag säger att jag är ytterst tacksam för det liv jag lever. (Ni ska bara veta ut mycket hemskt jag har kommit i kontakt med på mina resor! Jag har sett och upplevt saker som gjort mig evigt tacksam för att jag är kvinna i Sverige!)

Men...jag saknar Chrisse och allt i Växjö. Saknar det så att det gör ont i kroppen! Men, men...jag planerar att åka upp imorgon istället.   :-) Och den som väntar på något gott...väntar ta mig tusan alldeles för länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0