Ny kamera? Nej...

Idag var jag och tittade och provade på Canonas nya digitala systemkamera Eos 5D II. Jag gillade den grymt mycket! Tyvärr kostar kamerahuset 25 500 kr, och det tänker jag inte lägga på en kamera just nu...



EOS 5D Mark II kombinerar full format och fenomenal upplösning med 3,9 bilder per sekund och enastående brett ISO-omfång. Och möjligheterna blir oändliga tack vare inspelning i Full HD.

Egenskaper

- 21,1 megapixels full formats CMOS-sensor
- DIGIC 4-processor
- ISO-området kan utökas till 25600
- Inspelning av videoscener i Full HD (1080, 30 b/s)
- Högupplöst 3,0" VGA LCD-skärm med direktvisningsläge
- JPEG-bildserier med 3,9 b/s upp till minneskortets kapacitet
- 9-punkts autofokus + 6 AF hjälppunkter
- Kamerahus i magnesiumlegering

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du kan vara med i en tävling. Kolla på wwf.se, i samband med earth hour kan man ta före och efterbilder och vinna en kamera. Visserligen en 1000D, men det är ju en ny kamera iallafall... Funderar själv på om man kan göra ett tappert försök.

2009-03-27 @ 11:25:34
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Ah, tack så jättemycket för informationen! Jag kommer att vara på 70-talsfesten då så det kommer att vara intressant att se hur jag kan lyckas få till en "efterbild", men det är helt klart värt ett försök!

Klart du också ska vara med!

2009-03-27 @ 11:30:53
Postat av: Cissi

Vi ska också ha fest. Eller lite middag iallafall... Och då kan man ju tända lite ljus och så... Får se hur det blir. Men det kanske blir lite klurigare för din del... Men, Lycka Till ändå!

2009-03-27 @ 12:55:43
Postat av: Jeanna

Vilka bilder jag fick i mitt huvud nu när du beskriver er middag! Kan bli jättebra före- och efter bilder på en sådan!

2009-03-27 @ 13:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0