Möbler skänkes

Det är helt sjukt vilka möbler som folk vill skänka bort när de ska flytta! I förra veckan kom Chrisse hem med ett fint piano till mig och nu kom han hem med en ipmerial säng! Jag älskar sådana sängar, tycker att de är vackra och jag kan riktigt se en sådan i min framtida dotters barnrum! :-)



I helgen, när vi var hemma hos Sara och Roy, berättade Chrisse att deras soffgrupp kom från en flytt där ägaren hade skänkt bort hela soffgruppen till Chrisse. Jädra vilken cool soffgrupp det var! Riktigt retro i fyrkantig stil i vitt skinn! Me likie!!! (Hihi, det var nästan så att jag ville smälla till Chrisse för att han hade givit bort den till Roy.)

Ni ska dessutom veta att det är väldigt mycket möbler som Chrisse INTE ta tillvara på, för var tusan skulle vi göra hän allt? Alltså, jag skulle nog kunde starta en förmedling och skänka bort alla möbler som gratis passerar våran väg.

Kommentarer
Postat av: kapitalisten

GE BORT??? när man kan sälja dem och tjäna pengar på dem ;)

2009-03-09 @ 23:22:09
Postat av: Maria

Hej Jeanna!!

Tänkte bara önska dig en trevlig dag :)

2009-03-10 @ 07:38:26
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Hihi, ja ge bort...karmamässigt måste man ju GE BORT möblerna din filur! Fast, kapitalistmässigt ja ska man ju ta betalt för det om det är något vettigt!



Fast, egentligen så kan man tänka på ett annat sätt:

-Chrisse får en del av möblerna för att han är duktig och för att folk är så nöjda med arbetet, och då är ju möblerna en form av dricks...

-På ett annat sätt, om vi tar hand om möblerna, så hjälper vi människorna som vill bli av med det att själva köra till tippen och både tid och pengar sparas i deras vägar.

...så egentligen skulle man kunna ta betalt för grejorna utan dåligt samvete!

2009-03-10 @ 12:20:26
Postat av: kapitalisten

Japp, väntar bara på om malgubben ska betala sin skuld annars säljver vi 120 kubikmeter bohag, möbler och annat.

Kan nog inbringa en bra slant till fikakassan ;)

2009-03-10 @ 12:29:25
Postat av: Jeanna

Ohja, shit vad möbler och dylikt som vi kan sälja då och den lille (läs mycket) knasiga filuren inte betalar sina skulder... Mmm, fikapengar till kassan är ju aldrig fel!

2009-03-10 @ 15:10:21
Postat av: Emmisen

En sådan säng hade jag med velat ha till mitt kommande barn =)

2009-03-10 @ 17:43:03
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Mmm, visst är sådana sängar fina Emma! :-)

2009-03-10 @ 21:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0