Looks matter

Folk som säger att utseende inte spelar någon roll, skulle jag vilja påstå ha fel. Innan man lär känna en nya människa är utseendet det första man lägger märke till. Både utseendet i sig samt utstrålningen som personen i fråga har. Det kanske är taskigt att säga så och jag vet att det låter ytligt, men jag vill påstå att det tyvärr är sanningen.  (Jag har dock träffat flera snygga killar och tjejer som inte har haft en tilltalande personlighet och då har deras snygghet i mina ögon försämrats vice versa.)

Självklart gillar jag snygga killar, men jag är inte alls en sådan tjej som måste vara ihop med en snygg kille. Dock måste jag på något sätt känna mig attraherad av personen i fråga. Jag har en gång för 1,5 år sedan varit på blind date men en kille som var väldigt trevlig. Men hur mycket jag än ansträngde mig kände jag mig inte det minsta attraherad utav honom, hur trevlig, snäll och rolig han än var. (Det blev alltså inget med honom.)

När man älskar någon tycker man att den personen är vacker oberoende av hur han eller hon ser ut. När man älskar någon blir den personen den vackraste i ens liv, både invändigt och utvändigt. Jag har tidigare haft killar som inte dikret har varit snygga (jag vet att det är taskigt att säga så, men jag tror nog ni alla förstår vad jag menar) men på något sätt har ändå den personen varit vacker för mig. Men...nu för första gånen i mitt liv är jag tillsammans med någon som både är vacker för mig och som jag tycker ser väldigt bra ut och som jag är väldigt fysiskt attraherad utav.

Min mamma har alltid sagt att man inte ska vara ihop med snygga killar för man kommer inte att få ha dom ifred; Andra tjejer kommer också att vilja ha dom samt att killarna vet att dom är snygga och kommer att bete sig därefter. Vid flera tillfällen har jag upptäckt att det är sant. Men för första gången i mitt liv är jag tillsammans med en attraktiv kille som inte bete sig så.

Jag vet att Chrisse har haft lätt att få tjejer och jag vet hur många som har sprungit efter honom. Är han ute utan mig är det flera tjejer som kommer fram och ragga på honom, hey...tjejer har till och med raggat på honom när jag har varit med. Men Chrisse bryr sig inte... Han är inte som andra snygga killar.(Ni kanske tro att jag är naiv och inte vet , men så är det inte.)

Jag vet att jag förmodligen låter ytlig nu, men det är faktiskt en härlig känsla att att vara ihop med någon som man dels tycker har en vacker personlighet och som man dels är väldigt  fysiskt attraherad utav! Varje gång jag ser honom tycker jag han är så snygg och sexig att jag måste anstränga mig för att inte hoppa på honom...

Kommentarer
Postat av: ThisIsMaria

Det är ju klart att man tittar på utseendet, det är ju det man ser först på en person.

Jag skulle aldrig vara ihop med en kille som jag tycker är ful, men det jag tycker är snyggt tycker kanske inte du är snyggt. Men i det långa loppet är det ju personligheten som räknas mest :)

Smaken är ju som baken :)

Och tur är väl det :P

2009-03-17 @ 08:05:14
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: viran

hehe de är väl inte bara tjejer som raggat på honom när du har varit me??

2009-03-17 @ 08:11:11
Postat av: snyggo

Everybody loves me haha :D

2009-03-17 @ 12:54:48
Postat av: Jeanna

Viran: Hihi, du har ju så rätt så: Nog ränner killar efter honom också! ;-)

Snyggo: Älsklingen, jag tänka sig att du är så åtråvärd! Tur för mig att du bara har ögon för mig! ;-) KYSS!

2009-03-17 @ 13:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0