Lokalsinne = IQ-fiskmås

Nu vet jag att jag kommer att bli idiotförklarad, men det ä okej. Jag står för den jag är och jag har inget problem med att öppet påpeka mina fel och brister. Det finns mycket här i världen som jag är hyffsat bra på, men att ha ett bra lokalsinne är inte min starka sida. Jag skulle till och med vilja påstå att mitt lokalsinne =  IQ-fiskmås.

Till mitt försvar, innan jag nu fortsätter min berättelse, vill jag påpeka att det minskäl inte har varit ofta som jag har varit i Växjö innan jag träffade Chrisse. Och när jag tidigare har vatir där har det endast varit i centrum (pga shopping). Och nu, när jag hänger i Växjö för jämnan, vill jag påpeka att jag endast lärt mig hitta i få platser i Växjö. Bergunda, Bergsnäs, Hjalmar petris Väg (där kontoret ligger) samt centrum. Jag ittar även till City Gross och Maxi samt affärerna runt dessa.

Hur som helst, i söndags, på vägen hem till Blekinge, skulle jag åka till Blomsterlandet i Växjö för att leta efter ett par specifika krukor till Jamie och Cissi. Jag hade tidigare aldrig varit på Blomstelandet och jag visste inte vart det låg men fick förklarat för mig att det låg ut mot Universitetet. Det tog mig ett tag att hitta rätt och när jag väl såg Blomsterlandet blev det några turer fram och tillbaka i rondellerna innan jag förstod hur jag skulle komma in på området.

När jag väl var klar på Blomsterlandet skulle jag ta mig ut på Karlshamnsvägen och med mitt lokalsinne var det inte det lättaste. Jag hamnade först på universitetsområdet (fast nu har jag ju sett det också) och jag blev väldigt förvånad över att det där fanns ett slott. Va, hade vi ett slott i Växjö? Hur korkad är jag egentligen som inte visste det?


Telleborgs slott, som jag blev förvånad över att se? Tänka sig att det fanns ett slott här!

Efter turen runt Universitetsområdet tog jag skite på skorstenarna en bit bort. De gånger jag har kommit från karlshamnshållet vet jag ju att jag har kört förbi dom, så kom jag bara ut till skorstenarna skulle jag ju vara på rätt väg. Det tog ju sin tid det också med lite felkörningar men till slut kom jag rätt! Som sagt, mitt lokalsinne är inte det bästa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej :)

har en te tävling

va gärna med :D

http://enlitentax.blogg.se/2009/march/te-tavling.html

2009-03-16 @ 13:54:07
Postat av: Anonym

det är inte lätt att hålla reda på allt men trappan är livsfarlig på fyllan va på boris kusins bröllopsfest där man trode aldrig att man skulle klara hela trappan ner utan att tappa balansen

2009-03-16 @ 21:19:04
Postat av: Jeanna

Är det du som har skrivit det här Veronika? Hihi, din stackare, är det en så hemsk trappa där?

2009-03-16 @ 21:54:51
Postat av: viran

jupp de är de det är bättre och gå där vi nykter tillstånd :-)

2009-03-17 @ 08:45:08
Postat av: Jeanna

Okej, tack för tipset Viran! Ska tänka på det den gången jag är där! ;-)

2009-03-17 @ 14:34:42
Postat av: Marina

hehe sånt skulle jag oxå kunna göra och jag visste inte heller att det fanns slott i Växjö...

Synd att du inte kan komma på tjejkvällen, ska ni iväg?

Kram

2009-03-17 @ 18:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0