Lemonade åt en sjukling

Jag känner mig ytterst ynklig! Känner mig som om jag vore 85 och behövde en personlig assistent för att klara mig. Ni skulle bara se hur osmidigt jag rör mig och hur jag grimasar när jag försöker ändra ställning. Kan man göra annat än att skratta åt skiten?

Jag hostar i stort sett inte alls mer nu i alla fall (lite tröst) utan det är bara bröstmusklen som värker. Och den värken som f-a-n! Nu har jag väl efter all denna tid lärt mig att leva med smärtan, nu är jag mest bara trött på att inte får sova ordentligt samt att jag inte klarar av att göra något. Jag har myror i kroppen och jag har som mycket som jag vill och behöver göra. Men nej, jag lär bli sängliggandes ett tag till...

Jag kockte lite lemonad i amerikansk stil tidigare ikväll. Det var så gott och det känns underbart friskt att dricka det varmt när man är sjuk. Visserligen är det till för när man är förkyld, men jag bryr mig inte just nu...blev mest bara sugen på smaken!


Att dricka kall amerikans lemonade en varm sommardag är underbat, och likaså är det att dricka den varm när man är sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0