Helt slut

Jag är helt slut och har knappt sovit på hela natten. Min kompis Hostan har våldgästat mig inatt och mellan 01:00-03.00 hostade jag konstant (och spydde) så att jag inte fick luft! Ska ringa till doktorn imorgon igen för detta är f-a-n inte normalt och medicinen som jag fått hjälper inte.

Stackars Chrisse. Han var trött när han kom hem inatt och min hosta har sett till att hålla honom vaken stora delar av natten. Hostar jag fortfarade så här mycket ikväll igen funderar jag på att åka hem till Blekinge så att han får sova ut alternativt att jag istället lägger mig och sover i bäddsoffan på kontoret.

Imorse när Maxi öppnade var jag och köpte en påse med färska frallor (lite kompensation ska väl älsklingen ha för allt elände inatt!). Det kändes som man var i the Twilight Zone. Klockan var nio (faste ändå åtta) och knappt en enda bil eller människa var ute, det var som om utomjordingar hade rövat bort all befolkning. På Maxi mötte jag endast en annan kund... Har Växjö festar så hårt inatt att knappt ingen är vaken vid nio?


Kommentarer
Postat av: Malin

åh berätta när du varit hos läkaren hur det går! fick du cocillana?

2009-03-29 @ 20:51:31
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

Jag lovar att berätta. Nope, Mollipect heter hostmedicinen som jag fick.

2009-03-29 @ 22:10:56
Postat av: Cecilia

En gång i höstas skulle jag åka tåg till Göteborg, och snål student som jag är tog jag allra första avgången på lördagens morgon: 06.40. Såg INGEN på väg till stationen, det var till o med stängt på Pressbyrån:) Och på hela tåget (tre vagnar) satt det bara jag och en annan tjej!



Då fick man lite känslan av "efter pestens tid", att man är helt ensam i universum. Var är alla människor??:)

2009-03-30 @ 12:48:48
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Och hostmedicin gör bara att hostreflexen dämpas, den åtgärdar ju inte anledningen till att hostan finns där. Typisk symtomatisk behandling som läkare tar till när de inte kommer på något bättre!



Om man hostar tills man spyr så hjälper det knappast att "dämpa" hostreflexen. Du skulle ju behöva förlama den:) Botox i halsen kanske?:)

2009-03-30 @ 12:50:15
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hopppas du blir bättre snart och att hostan släpper!

2009-03-30 @ 13:35:00
Postat av: Anonym

jag lottar ut en tritoni klocka

http://enlitentax.blogg.se/2009/march/vinn-en-lacker-klocka.html

2009-03-30 @ 13:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0