Grillfest på vingård i Kalifornien

I maj 2006 åkte mamma, Jamie, Cissi och jag från Seattle till Kalifornien under 12 dagar. En av sakerna vi gjorde när vi kom till Kalifornien var att gå på en grillfest på en vingård i Sonoma Vally (ett av de berömda vindestrikten i norra Kalifornien). Det var en av de mest underbara festerna jag någonsin har varit på!



Vy vinrankor i Sanoma vally. Det hade regnat ovanligt mycket i norra Kalifornien innan vi kom, så det var inte lika torrt som vanligt utan allt vart grönt och frodigt.

När vi kom fick vi som mingelmat:
Jätteräkor med en chilidipp
Nachos med en dipptårta (en tårta uppbyggd med olika former av nachodipper: salsa, guacomole, bönröra m.m.)
Till detta fick vi ett glas vin.

Till huvudrädd blev det grillad kyckling serverat med vingårdens rödvin och till efterrätt blev det paj och kaffe. Maten var gudomligt god samt att jag aldrig förr har druckit så gott rödvin!

Stämningen på festen var oslagbar! Att sitta där vid poolen en varm kväll, brevid ett vackert hus med långa led av vinrankor så långt ögat kan nå var så vackert. Vi hade dessutom turen att få sonen i huset vid vårat bord som glatt berättade historier för oss och förklarade vinprocessen.

Den kvällen är en av de mest minnesvärda kvällarna i mitt liv, och medan jag satt där, men ett vinglas i handen och tittade ut över Sanoma kände jag att här skulle jag vilja bo!


Jamie och Cissi på festen. (Alla fick cowboyhattar när vi kom som vi hade på oss under kvällen.)  Jag måste säga, att när jag ser detta tycker jag att Jamie och Cissi ser ut som riktiga, amerikanska ranchägare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses!!! Att du minns vad vi åt! Hmm...ja, det var gott som tusan och en helt klart minnesvärd kväll...

2009-03-18 @ 21:07:12
Postat av: Jamie

Jisses vad du kommer ihåg.

Ja jisses vilket gott vin de gjorde där.

Skulle lätt kunna göra om samma resa igen.

2009-03-18 @ 21:07:49
Postat av: Jeanna

Käre lillebror, har du inte lärt dig vid det här laget att jag har ett superminne, det som jag inte kommer ihåg är inte värt att minnas! ;-) (Jag kommer till och med ihåg vad jag hade på mig på festen! Svart klänning med en röd, tunn, genomskinlig topp med broderi och pärlor runt halsen.)

2009-03-18 @ 21:26:58
Postat av: backpacker

2613397.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel2613397.svd



när vi ändå är i resebranchen kan jag ju tips om lite saker man kan klaga på...



/C

2009-03-18 @ 23:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0