Frustrerad

En kompis  till mig har bett mig och hjälp med sina studier. Hon skulle göra tre olika ekonomiuppgifter och undrade om jag dels kunde hjälpa henne med uppgifterna och dels om jag kunde lära henne Excel (i vilket uppgifterna skulle göras). Självklart sa jag "ja" till att hjälpa henne men att jag just nu inte hade orken till det när jag fortfarande mår så här och när jag väl mår bättre måste jag åka upp till Växjö. Men jag sa att hon jättegärna fick komma upp till Växjö så skulle jag hjälpa henne.

Till svar fick jag att hon ville göra det hemma hos sig, och ville att jag skulle komma dit. Jag meddelade att jag tyvärr inte hade möjlighet till det innan hennes deadline gick ut men påpekade att hon återigen gärna fick komma till mig, vilket inte passade henne. Som svar får jag att det är synd att jag inte vill hjälpa henne eftersom det inte är ofta hon ber om hjälp.

 Sådant här gör mig så j-ä-v-l-a frustrerad! Jag gillar inte alls när människor försöker skuldbelägga mig för något som inte är mitt problem!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Läser hon din Blogg? I så fall hoppas jag hon hör/ser hur dumt det låter! Det är ju hon som ska göra sina studier i första hand- inte du. Sen att man ber om hjälp är väl en sak, men då får man ju anpassa sig lite också. Och Herregud! Du är ju sjuk! Slösa inte energi med bli frustrerad över det.

2009-03-23 @ 11:10:02
Postat av: Jeanna

Nej, hon läser inte min blogg. Men jag blir bara lite besviken över att någon försöker att skuldbelägga mig bara... (Speciellt när jag faktiskt erbjuder min hjälp.)

2009-03-23 @ 11:48:10
Postat av: Love

Din kompis har ju ansvar för sig själv. Du var bara snäll och ville hjälpa till. Hon borde åkt till dig eftersom du var sjuk. Dålig stil att försöka skylla allt på dig

2009-03-23 @ 22:28:46
Postat av: Jeanna

Tack för kommentaren, men...vilken är du som har skrivit den?

2009-03-23 @ 22:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0