Efter 6,5 timme på akuten...

Jag har börjar utforska Växjö med omnäjd. Ska jag nu ta och flytta hit (vilket jag iofs praktiskt taget redan har gjort) måste jag lära känna min nya hembyggd.  Så, idag beslutade jag mig för att ta mig en närmare titt på sjukhuset och har till följd  tillbringat 6,5 timme på akuten (jag kom nyss hem därifrån).

Efter att ha beskrivit den extrema smärtan jag känner i höger lunga, fick jag genomgå diverse blodprover, EKG samt röntgen (där jag naken, bortsett från ett par trosor, bland annat fick ligga upp och ner fastbunden i en "stol"). Resultat: Inget fel kunde hittas så jag hade nog bara hostat lite för mycket och ansträngt bröstmuskeln. Jag gick där ifrån med en klapp på ryggen samt orden om att gå hem och vila plus några värktabletter...

Äh, okej... Jag har haft inflamation i min bröstmuskel innan och jag kan då ärligt talat säga att inte f-a-n gjorde det så här ont! Men, men...Hittar de inget fel så... Jag har tagit två värktabletter och de hjälper då inte det minsta.

Inatt ska jag sova på sömntablett för att orka genomlida natten!

(Fasiken vad ynklig och gnällig jag känner mig! Den enda gången jag brukar gnälla pga av smärta är när jag har mensvärk, annars brukar jag vara bra på att hålla god min. Fast, nu har jag faktiskt riktigt jävligt ont!)

Kommentarer
Postat av: Viran

det va ju oväntat de är alltid så åk hem ta ett par alvedoner så går de över... men gör det inte de så får du stå på dig

2009-03-12 @ 23:03:34
Postat av: Jeanna

Tack för de orden, Veronika!

2009-03-12 @ 23:21:11
Postat av: Cecilia

Vad bra att du fick det kollat! Visst, det tar alltid en helvetes tid på akuten och det är ju surt när personalen tror att man bara inbillar sig saker, men du kunde ju lika gärna ha haft början till en blodigt infekterad lunginflammations-historia...



Mitt tips är att skippa alvedonen (om du inte har feber förstås) och köpa Voltaren istället. Ta 3 per dag tills skiten går över, de hjälper superbra mot all muskelsmärta.

2009-03-13 @ 08:04:18
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Marina

Stackars dig! Man får vara ynklig när man har ont! Hoppas det går över snart!

Kram

2009-03-13 @ 10:06:50
Postat av: Jeanna

Tack Marina! :-)

2009-03-13 @ 11:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0