Äppelpaj om natten

Jag ha knappt orka  äta på hela dagen, åt endast lite kycklingsallad i eftermiddags. Nu för en stund sedan läste jag Cecilias blogg och blev så sugen på paj när jag såg hennes bärpaj. Så klockan 00:10 tvingade jag mig upp och gjorde en smulpaj (med havregryn) som jag nu sitter och avnjuter med vaniljglass. Mumsigt god är den. (Egentligen är mitt favoritrecpet på äppelpaj ett amerikansk recept "Vermont apple paj", gjort bland annat på lönnsirap, valnötter och pepparkakor. Men jag hade inte tillräckligt med lönnsirap hemma så det fick bli denna istälet.)


Innan smuldegen läggs på blandar man äpplena med sirap och kanel.


Det fädiga resultatet med vaniljglass.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Paj smakar lika bra oavsett tid på dygnet!:)

2009-03-22 @ 10:20:58
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Cissi

Älskar äppelpaj!!! Fasen vad det ser gott ut! Nu får det bakas paj i veckan... Vem ska jag glädja med det...? Jamie gillar ju inte fruktpaj....men det gör jag!!!!!!!

2009-03-22 @ 20:00:18
Postat av: Jeanna

Jag förstår inte hur jag och Jamie kan vara syskon när vi är så olika!

Du får göra en liten paj i en sådan där folieform! Jag ska ge dig mitt amerikanska recept på äppelpajen! Den är Gudomlig!

2009-03-22 @ 20:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0