4 underbara månader

Idag har jag och Christoffer varit ihop på riktigt i fyra månader och imorgon är det 5 månader sedan vi hade vår första date på Köpmannagården i Karlshamn.

Vår första date var på en kall och regnig kväll och Chrisse var försedan från Växjö pga att det ösregnade hela vägen. Jag stod utanför och väntade, under taket till ingången, och höll på att förfrysa. Efter ett tags väntade var jag faktiskt nära att gå där ifrån pga att han var så sen och skita i daten, men jag är glad att jag inte gjorde så! Det första som både jag och Chrisse tänkte när vi såg varandra live för första gången har visat sig vara samma sak: Han/hon är sötare/snyggare i verkligheten än på kortet.

Vår tid har gått snabbt ihop, fyra månader har bara rusat i väg men samtidigt känns det som att vi alltid har varit ihop. Som jag förut har skrivit har detta förhållande med Christoffer visat sig vara olikt allt annat jag tidigare har haft. Jag trodde att jag tidigare visste, men jag erkänner att jag hade fel, att jag hade väldigt fel!
Först nu vet jag hur det är att älska någon med hela sitt hjärta och första nu vet jag hur det är att bli älskad av någon på riktigt.
Först nu vet jag hur det är att vara brevid någon, röra vid någon, och bara veta att man hör ihop, att ingen annan spelar någon roll. Tvillingsjälar!


My lovely loverboy. My one and only!

Jag vet att många utav er idiotförklarade mig för en tid sedan när jag pratade om Chrisses och mitt förhållande och att ni skulle "tar en en titt" när vi hade varit ihop i sex månader. Till er vill jag bara säga att jag är övertygad om att ni har väldigt fel! Chrisse och jag kommer bara allt närmare varandra och vårat förhållande blir bara allt starkare. Jag tycker fortfarande att han är lika underbar som när vi först lärde känna varandra och jag anser att jag aldrig förr har träffat någon som har varit så "rätt" för mig. Vi har fortfarande inte bråkat... Jag är övertygad om att Chrisse känner samma sak för mig!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag förstår att du tycker att det känns fantastiskt med 4 månader tillsammans med dig själsfrände, men du ska se sedan hur spännande det känns efter nästan 8 år^^ Jag o Johan har varit ihop så länge nu att det faktiskt börjar kännas som "på riktigt", du vet... när man vet att man har samma mål i livet och gillar samma saker, och viktigast av allt: Att man faktiskt gillar varandras personligheter.



Det finns så himla många människor som tjatar om hur mycket de äääälskar sina partners, fast de egentligen inte verkar gilla dem särskilt mycket. Det är bara en massa gnäll och tjat hela tiden. Usch.

2009-03-16 @ 16:05:19
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

8 år är inte dåligt. Johan har berättat hur ni träffades, i rabatterna i Karlskrona. ;-) Eller, det där lät ju kanske fel för alla er andra som läser, precis som att de hade varit stupfulla och trillat i rabatterna. Nejda, inte alls så. De ränsade rabatterna som sommarjobb!

Jag tycker att du och Johan verkar passa perfekt för varandra. Nu har ju jag inte sett er ihop så mycket, men jag har ju hört Johan prata om dig.

Jag vet, många i min omgivning bara gnäller och ha sig på sin partner. Tråkigt!

2009-03-16 @ 16:47:13
Postat av: Cecilia

Åhå, vad har han då sagt om mig? Kom han in på jobbet varje morgon, rosig om kinderna och visslade på låten "Cecilia Lind"?:) Hihi...



Nu har drömkillen somnat på soffan, så jag ska plugga matte en stund innan det är dags att väcka honom och gå till gymmet. En klassisk måndag alltså!

2009-03-16 @ 18:15:34
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Det är inte så mycket vad han har sagt utan hur han säger det. Tycker nästan att hur man säger saker om någon är mer beskrivande än vad man säger. Han sätt att prata om dig är bara så sött på något sätt. :-)

2009-03-16 @ 18:54:00
Postat av: Cecilia

Ska genast gå o krama honom lite extra bara för det. Han kommer tro att jag har blivit koko:)

2009-03-16 @ 19:30:29
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Hihi, tror att han kommer att tycka det! ;) Och han förtjänar nog allt en kram som pratar så sött om dig. (Kan även säga att han brukade berömma dig för matlagning och bakning.)

2009-03-16 @ 20:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0