Välkommen till byn!

En kväll i förra veckan knackade det hyffsat sent på dörren och utanför stod två killar i min egen ålder. När jag öppnade dörren stäckte de fram sina händer och presenterade sig och både förklarade i vilka av husen i Lörby de hörde hemma i (jag kände inte igen dom). De fortsatta sedan med att de länge hade tänkt stanna till och höra hur det var med mig (de visste  sedan länge att jag numera hade huset för mig själv (eftesom de var gammla skolkompisar med A) och att de var lite fundersamma om jag fortfarande bodde kvar eftersom det inte längre var ofta som de såg till mig.

"Vill du inte umgås med oss andra ungdomar här i by?", frågande den yngre utav dom. "Du är ju aldrig med på några utav våra fester!" Jag förklarade att jag dels inte kände de andra umgdomarna i byn och att jag dels inte var den som bjöd in mig själv till fester, inte för att jag kände till några fester i byn...men om jag hade gjort det så hade jag ändå inte gjort på det sättet. "Men självklart är du bjuden! Vi tolkade det som att du inte ville eftersom du aldrig kom inom!" Det hela slutade med att jag blev lovad fika hos de både med deras respektive samt att jag fick en inbjudan till byns midsommarfest plus att de båda tog mitt nummer så att de kunde ringa nästa gång det skulle ställas till med något. "På sommaren blir det spontana fester lite närsom hemma hos någon utav oss."

Hm, nu ska vi se... Jag har bott i byn i runt 4,5 år. Till hösten har jag bott där 2 år själv och det är först nu som "välkomstkommitén" har kommit och hälsat på mig! Väldigt trevligt att de gjorde det, men jag tycker samtidigt att det är komiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja lite konstigt! Antingen skulle de stöta på dig eller råna dig...hehe

men roligt ändå! folk är lite konstiga...

2009-06-15 @ 20:17:08
Postat av: Jeanna

Hihi, okej... Är det där en förutfattad mening om att människor på Lister är alt 1: Ute efter att knulla runt och/eller alt 2: Tjuvar?

Och att folk FAKTISKT kan var trevliga och snälla på den lilla halvön oockå? Hihi, okej, jag själv lite förvånad att jag blev bjuden på midsommarfesten och jag har redan blivit inbjuden på fika av en utav dom! De är inte så jävliga trots allt mot "utomsocknes" som folk hela tiden försöker intala mig...

2009-06-15 @ 20:44:58
Postat av: Malin

sent var det minsann, men ändå en rolig gest :)

2009-06-15 @ 23:35:20
Postat av: Jeanna

Mmm, visst var det! :o)

2009-06-17 @ 15:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0