Vad är klockan på Nordpolen?

I fredags när jag körde i Helsingborg poppade en fråga upp i mitt huvud. Vad är klockan på Nord- och Sydpolen? Där finns ingen tidszon för det är ju där alla möts! Är klockan konstans 00.00 eller hur fungerar det? Jag var tvungen att kolla upp det och det visade sig att den oficiella tiden på Nord- och Sydpolen är GMT, men de forskare som är där får själva bestämma vilken tidszon de går efter. Dvs. Svenska forskare brukar använda sig av GMT +1 medan forskare från tex Alaska kör på GMT -8. Nu vet ni det!

Kommentarer
Postat av: Malin

De pratade om de på P3, det finns ingen tid där, man tar med sig sin egen, man kan ju i alla fall inte komma försent ;)

2009-06-04 @ 12:43:46
Postat av: cl

fan va bra!!! där vill jag bo ;)

2009-06-05 @ 10:31:12
Postat av: Jeanna

Mmm Chrisse, där hade du passat perfekt! ;o)

2009-06-05 @ 11:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0