Space Needel

I Seattle finns det 184 meter höga tornet "Space Needel" som byggdes till världsutställningen 1962. Vår andra dag i Seattle åkte vi alla upp till observationsdäcket på tornet och vi i familjen Håkansson hade alla en kommentar om höjden. Det första jag sa till Cissi var: "Skulle jag ta livet av mig, inte fan hade jag hoppat från en hög höjd." Jamie sa till Cissi: "Det är ju högt om man skulle trilla eller hoppa!" och mammas första kommentar blev: "Ååå, sååå högt! Jag förstår inte dom som hoppar!" När mamma hade sagt sin kommentar utbrast Cissi: "Vart är det mer er familj? Funderar ni alla på att ta livet av er?" Nä Cissi, men ingen utav oss gillar nog  så höga höjder och att vara ute i det öppna!


Space Needel i Seattle, 184 meter högt.

Utsikten från observationsdäcket på Space Needle av Down Town Seattle.



Jag, Cissi och Jamie på observationsdäcker med Down Town i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0