Skål alla studenter!

När jag igår (ofrivilligt iofs) stod och titta på alla glada studenter som sjungades och glada for förbi mig i sina fordon kunde jag inte låtabli att bli lite nostalgisk. På ett sätt kändes det som evigheter sedan jag tog studenten och på ett annat som att det bara var några år sedan. Jäkla vad tiden har gått snabbt sedan dess!

Kan ni minnas vad ni tänkte och vad ni ville efter studenten? Vad ni hade för mål och drömmar? Hur ni såg på livet och vad ni ville göra? Jag minns allt vädigt tydligt! Mitt första mål direkt efter studenten var att jobba på turistbyrån under sommaren och sedan bege mig av till Barcelona som au pair. Jag höll på med min ansökan när det var studenten så jag hade fortfarande inte fått klarhet om jag skulle få en familj i Barcelona eller inte, men jag visste att jag ville dit i ett år och lära mig spanska i alla fall. När jag kom hem därifrån planerade jag att återvända till USA och/eller läsa till socionom eller psykolog.

Nu blev det sommarjobb på turistbyrån, aupair i Barcelona, en runda som aupair i USA efter det så där fick jag rätt i alla fall. Mina psykologdrömmar gav jag dock upp för kärleken (ville inte flytta till Umeå då) så där fick jag fel. Allt annat som sedan hänt sedan dess med resor, utbildning, jobb osv var inget som jag hade drömmar eller planer på då, men det är inget jag ångrar idag. När man tänker efter så är jag 31 år, har sett väldigt mycket av världen och har fått vara med om mycket. Jag och pluggat och jobbat inom olika brancher, det blev inte som jag tänkt mig men jag är ändå nöjd och jag ångrar inget.


Anne, Nina och Marie skåla på våran examen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0