Rockare på jakt efter fiskfabrik

Jag var nyss ute och hämtade posten och jag kunde då höra att rockfestivalen hade dragit igång. Även om musiken inte hördes tydligt kunde jag ändå höra den dovt komma från Norje. Medan jag gick mot postlådan kom en Volvobil och stannade full med rockkillar. "Ursäkta, vi letar efter en fiskfabrik som ska lägga här någonstans", sa den ena killen till mig. (Oj, där ser man, tänkte jag. Rockkillar som passar på att vara lite kulturella och ska gå på rundvandring i en fiskfabrik, det hade jag inte gissat på!) Jag förklarade vägen till Nogersund för dom när den ena killen frågade "Hur långt är det dit?".  Jag svarade att jag tippade på mellan 8-10 km och allas svar blev "Va? Så långt? Då skiter vi i det eller så tar vi det en annan dag. Eller, det är inte så att du möjligt ha en 35-40 kilo is liggandes? Vi ska ha det till ölen!". Aha, de skulle inte vara kulturella alltså, hihi...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah roliga de där!

2009-06-03 @ 16:30:10
Postat av: Lisa

Ha, ha! :)

Skenet bedrar, inte :D

2009-06-03 @ 21:05:58
URL: http://lisoball.bloggagratis,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0