Midsommarafton i Bergsnäs

I går eftermiddag träffades vi alla hemma hos Chrisses mamma i Bergsnäs. De andra hade tidigare på dagen varit nere vid badplatsen med barnen och dansat kring midsommarstången medan jag och Chrisse beslutade att komma senare eftersom Chrisse hade lite att stå i. När vi väl dök upp blev det sill och potatis, grillning, jordgubbstårta samt ett jättekakfat fyllt med massa nybakade godsaker (jag bidrog med rabarbermuffins). När vi hade ätit så det stod oss upp i öronen började jag, Chrisse, Eva, Dennis och Annicka att spela risk (inget kubb eftersom det regnade) och vi gjorde så i tills klockan var två på natten.  Dennis vann första omgången, jag andra och den tredje gav vi upp för vi var så trötta att vi inte orkade mer. Medan vi spelade delade jag och Eva på en flaksa vin som Chrisse hade köpt i Italien som var riktigt gott! Chrisse och jag kröp i säng runt 02:30 tiden och hade haft en riktigt trevlig kväll!


Den mumsiga jordgubbstårtan som vi åt upp under kvällen! Annicka hade gjort tårtbottnen och Eva själva tårtan! Sedan blev det "bullkalas" medan vi spelade risk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0