Fika hos farmor och farfar

Idag har jag och familjen Hallenstjerna varit på fika hos farmor och farfar. Som vanligt hade farmor bullat upp med en massa och man nästan tvingas att äta tills man spricker! (Det är standard hos farmor - massor med mat som man måste stoppa i sig!)

Stackars farmor hade trillat innan vi kom och slagit upp ett stort jack i pannan och på armen så jag fick även leka sjuksyster och plåstra om henne. Lille Lukas underhöll oss med sin konster så jag tror lite av farmors smärta försvann bara genom att titta på honom.


Nu ska jag strax hem till Lörby där jag ska vara fram tills på tisdag då det blir födelsedagsfest hos mamma innan jag åker ipp till Växjö igen. Till helgen åker jag ner igen för då ska jag leka flyttgubbe åt lillebror (de får sitt nya hus imorgon).


Kommentarer
Postat av: Annicka

Min farmor är/var precis likadan! 7 sorters kakor brukar det ju heta. Men det var alltid mellan 14 till 20 olika kakor, plus alla förbannade bakelser hon alltid skulle bjuda oss på. Och jag som inte ens gillar kakor!!! Det var alltid samma visa varenda en gång. Bantar du Annicka! Hon lärde sig aldrig! Hahaha... =)

2009-06-23 @ 09:51:04
Postat av: Jeanna

Hihi, är din likadan Annicka? De menar bara väl de små farmödrarna...

2009-06-23 @ 16:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0