Det var något på G med MJ...

Igår (torsdag) när jag kom hem på kvällen fick jag en plötslig lust att lyssna på Michael Jackson. Jag laddade mitt USB-minne och satte in det i min stereo och körde "Smooth Criminal" (en av mina favoriter med honom) på "repeat" ett antal gånger innan jag lät de andra spåren sedan ta över och fylla mitt hus med dess rythm medan jag dansade runt och städade. Jag fylldes av en konstig känsla i kroppen att han inte skulle komma göra mer hits i framtiden. Jag kände inte på mig att han skulle avlida, utan jag fick bara en känsla i kroppen av att det inte skulle komma mer hitmusik från honom.

Efter ett tag stängde jag av min steroe och satte istället på CNN. (Jag i ett nötskal, jag är bättre uppdaterad på vad som händer i USA än vad det gäller Sverige.) "Breaking News" stod det tvärs över rutan och genom både en rullande text och nyhetsankaren blev jag upplyst om att Michel Jackson hade kollapsat i sitt hus och strax innan jag satte på TV blivit för till sjukhuset. "Men varför säger de bara inte att han har avlitit", tänkte jag helt spontant då för jag var säker på att det var vad som hade skett. Jag var helt övertygad om att det var det min känsla tidigare på kvällen hade inneburit...

Jag satte mig ner framför TV:n och började följa det som sades. Jag följde rapporterna, såg hur repotrar och fans började samlas framför sjukhuset, hur polisen spärrade av hans hus osv. Då släpte plötsligt L.A. times att han hade avlidit, CNN hade dock då inte fått det bekräftat. Jag tog upp min mobil och skickade nyheten till både Christoffer och Jamie innan jag återgick till vad som sades på TV. En rullande remsa infomerade mig om att både L.A. Times och The Associated Press hade gått ut med att han hade avlidit men CNN hade inte fått det bekräftat. Via ett telefonintervju som livesändes med MJ´s "Spokesperson", som befann sig på sjukhuset med MJ´s familj, fick man veta att inte ens dom kände till hans status och att de själva väntade på information. 

Några minuter senare dök en ny remsa upp om att nu även CBS News hade släppt nyheten om att han hade avlitit. CNN höll dock tyst eftersom de fortfarande inte hade fått nyheten bekräftan. Runt 01.20 (svensk tid)  ändrades remsan på CNN och strax därefter bekräftade reporten samma sak: "CNN conforms with LA coroner Michael Jackson dead".

Jag satt uppe i flera timmar efter det och bara följde det som hände och sades på CNN...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0