Ärenden och studentkaos

I onsdags var jag duktiga barnbarnet och var och hälsade på farmor och farfar. Mellan allt fika och samtalande hjälpte jag dom att städa och innan jag åkte hem tog med mig lite papper från banken som jag skulle hjälpa dom med. Igår (torsdags) åkte jag in till baknen i Mjällby i hop om att jag skulle kunna uträtta ärendet åt dom där, men nej. Jag blev snällt ombedd att bege mig till Ronneby istället eftersom det var "deras" bank.

När jag kom till Ronneby höll jag på att få fnatt. Jag hade totalt glömt bort att det var studenten där och hela staden var fullt med folk och bilar. Innan jag hade hittat någonstans att parkera, tagit mig till och banken samt vänta i evigheter på baken för att kunna uträtta deras ärenden tog det evigheter! När jag väl var klar hade studentparaden satt igång och jag kom ingenstans med bilen så jag fick snällt stå och titta på alla glada studenter. (Jäkla vad gammal jag själv kände mig då! 11 år sedan jag själv tog studenten!)

När jag väl lyckades komma ut med bilen körde jag till mormor och hälsade på. Jag tänkte att när jag ändå var i krokarna kunde jag springa inom så jag handlade fika på stan som jag tog med mig upp. Tyvärr lyckades jag inte komma fram genom stan till mormor pga studenterna så jag fick köra upp på motorvägen igen och köra runt Ronneby! Vilket kaos!

Det där lilla bankärendet som jag hade tänk uträtta i Mjällby på några minuter slutade med en heldag i Ronneby i totalt koas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0