Utränsning a la Feng Shui

Mitt hus som i förgår var nystädat ser numera ut som ett sjöslag. Dammråttor i hörnen och flugskit på fönstrerna existerar visserligen inte, men sedan jag slet ut prylar från garderober och skåp fyller dessa mina golv i varierande storlekshögar. Inspirerad av en bok om Feng Shui började jag gå igenom mina pinaler och konstaterade mycket snabbt att det boken påstod var sanning: När ens hus är utränsat från saker och när man har avlägsnat det som man inte gillar eller inte använder så mår man bättre som människa.

Mitt golv är nu fyllt med kassar och kartonger och allt uppdelade i olika högar. Vissa ska jag fråga ifall Jamie och Cissi vill ha, andra ska jag fråga mamma, lite ska upp till torpet medan resten ska skänkas till Bikupan. (Än så länge har jag inget i "slängahögen" frutom en massa papper.)

Även om det irrriterar mig att ha det så här uppställt i huset (jag föredrar när det är städat) så är det ändå en väldigt skön känsla, jag ränsar ut allt! Jag kommer inte längra att öppna garderboer och mötas av kläder som inte längra passar eller som jag inte gillar, jag kommer inte öppna mina skåp och ser varierande pinaler som jag inte har använt sedan 1800-frys ihjäl... Allt försvinner och kvar har jag bara sådant som jag tycker om och använder! Vad härligt!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Alltså...jag KAN nog göra mig av med en del. Det har ju blvit en del loppislådor sen flytten. Och ännu har jag inte hnnit gå igenom allt. Men kläder... Nej, jag KAN bara inte göra mig av med dem. Inte om de är fina. Men det stämmer att man mår mycket bättre när man rensat ut skräpet.

2009-07-22 @ 13:55:27
Postat av: Jeanna

Nää, finare kläder kan jag heller INTE slänga. Men jag har nu rensat ut vilket gör att jag har över fem stycker av Chrisses stora flyttlådor flylld med kläder i garderober på övervåningen som jag längre inte använer men heller inte vill slänga.

2009-07-22 @ 14:55:51
Postat av: malin

med tanke på hur många gånger jag har flyttat sen jag flyttade hemifrån vet jag precis hur det är. Det är så underbart att göra av med massa onödiga prylar. Att veta att man inte äger så mycket skräp gör mig gladare :)

2009-08-02 @ 12:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0